Friday, January 28, 2011

cerita lama, sejarah untuk tatapan semua...

apa yang akan saya paparkan kali ini adalah hasil coretan salah seorang orang lama dalam lian padukan, coretan ini telah saya simpan selama hampir empat tahun... dan mungkin akan disiarkan secara bersiri...

nantikan kemunculannya...

bagi yang tertanya - tanya, begini permulaan coretannya 'Assalaamualaikum w.b.t. terlebih dahulu ingin saya memperkenalkan diri, nama saya yang sebenar ialah zaharruddin bin alias tapi panggil saja saya (abang) din gondrong kerana nama itu diberi sendiri oleh pakmat kedidi masa tu pada tahun 1985. ketika tu saya mula mengikuti kelas lian padukan yang dipimpin oleh arwah razak bin syarif (menantu arwah pakmat) di gelanggang dewanraya kampong melayu majidi. oleh kerana pada masa tu trend menyimpan rambut panjang, maka dengan itulah saya digelar din gondrong oleh arwah pakmat kedidi'...

nota : pada ketika coretan ini ditulis, pakmat kedidi masih lagi hidup, jadi tiada penggunaan perkataan arwah pada nama pakmat kedidi... beberapa perkataan juga telah diedit, begitu juga dengan penambahan tanda koma (,) dan titik (,) bagi tujuan memudahkan pembacaan...

No comments:

Post a Comment